Ziel

Μείωση της σπατάλης στην παραγωγή ρούχων
εξασφάλιση προσήλωσης στον σκοπό της

Η Ziel κατασκευάζει κατά παραγγελία, ποιοτικά ενδύματα δράσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με μεγάλη εστίαση στη βιωσιμότητα, το μοντέλο της Ziel μειώνει τα απόβλητα και επιτρέπει την ευέλικτη παροχή ρούχων υψηλής ποιότητας.

Η Marleen Vogelaar ξεκίνησε τη Ziel το 2015 με μια αποστολή: να μειώσει τα απόβλητα στην κατασκευή μόδας αξιοποιώντας on-demand τεχνολογίες. Σε αντίθεση με τους κατασκευαστές παραδοσιακών ενδυμάτων, που απαιτούν δέσμευση σχεδιασμού και αποθέματος ένα χρόνο πριν από την παραγωγή, η πλατφόρμα της Ziel επιτρέπει στις εταιρείες να αναθέτουν παραγγελίες custom αθλητικών ρούχων χωρίς ελάχιστη παραγγελία και με παράδοση σε λιγότερο από 10 ημέρες.

Η βιομηχανία ένδυσης χρειάζεται μια συστημική αλλαγή. Το παραδοσιακό μοντέλο λιανικής αποσυντίθεται σιγά-σιγά λόγω κορεσμού του κλάδου, μεγάλου χρόνου παράδοσης, υψηλών εκπτώσεων και υψηλών διαγραφών στο τέλος της σεζόν. Το αποτέλεσμα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα υπερπαραγωγής: το 40 τοις εκατό από αυτά που παράγει η βιομηχανία δεν μπορεί να πουληθεί και καταστρέφεται ή υπόκειται σε μεγάλες εκπτώσεις. Σε εντίθεση με ένα on-demand μοντέλο που έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τη σπατάλη πόρων στον κλάδο της μόδας.

Με τη Ziel, η Marleen θέλει να κάνει τη βιομηχανία της μόδας πιο βιώσιμη χρησιμοποιώντας οικολογικά υφάσματα και επανεξετάζοντας ουσιαστικά τον τρόπο παραγγελίας και κατασκευής των ρούχων. Ως συνιδρυτής της Shapeways, της μεγαλύτερης υπηρεσίας και αγοράς 3D εκτύπωσης στον κόσμο, η Marleen οδήγησε τον μετασχηματισμό της 3D εκτύπωσης στην ψηφιακή εποχή της μαζικής προσαρμοσμένης κατασκευής. Τώρα φέρνει αυτήν την ίδια on-demand προσέγγιση,στην αθλητική ένδυση με στόχο να μειώσει τη σπατάλη.

Με την εμπειρία της από την ίδρυση της Shapeways και τη συγκέντρωση άνω των 75 εκατομμυρίων δολαρίων σε επιχειρηματικά κεφάλαια, η Marleen γνωρίζει καλά την εξισορρόπηση ανάπτυξης και ελέγχου. Με τη Ziel ήθελε να κάνει τα πράγματα διαφορετικά: Ήθελε να εξασφαλίσει κεφάλαιο ανάπτυξης, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η αποστολή της για μείωση της σπατάλης μόδας δεν θα διακυβευόταν ποτέ από τις ανάγκες των εξωτερικών ενδιαφερόμενων μερών / μετόχων. Αντί να αποχωρήσει από την εταιρεία μέσω μιας δημόσιας εγγραφής ή ιδιωτικής πώλησης, η Marleen ήθελε να διατηρήσει τον έλεγχο της εταιρείας σε συνεργασία με ευθυγραμμισμένους με την αποστολή της εταίρους.

Για να προστατεύσει την ανεξαρτησία και την αποστολή της εταιρείας μακροπρόθεσμα, η Marleen μετέφερε την εταιρεία στο μοντέλο της Υπεύθυνης Διαχείρισης. Η δομή της Χρυσής Μερίδας (golden share) της Ziel επιτρέπει στην εταιρεία να δέχεται αναπτυξιακά κεφάλαια, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η ανεξαρτησία και η αποστολή της προστατεύονται μακροπρόθεσμα. Διαχωρίζοντας τα δικαιώματα ψήφου και μερίσματος, το μοντέλο προστατεύει την εταιρεία από το να εξαναγκαστεί ποτέ από επενδυτές να μεγιστοποιήσει το κέρδος εις βάρος του σκοπού.